"מה שהיה לא יהיה, אני בטוח שלא נקבל גינוי על בניה ביו"ש"

"אני צופה שהשגרירות תועתק לירושלים. האמירה המדהימה שההתנחלויות לא מכשול לשלום והשינוי הצפוי בהסכם הגרעין עם איראן זה דברים חשובים מאד ודרמתיים".
עמית דניאל No Comments on "מה שהיה לא יהיה, אני בטוח שלא נקבל גינוי על בניה ביו"ש"

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, בראיון נרחב לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" נשמע בטוח מתמיד • "אני בהשקפותיי יהודי קודם כל, ציוני, חילוני, אורתודוכסי" • וגם: השגרירות האמריקאית, בחירות 92, רשתות חברתיות והפסדים

צילום: פלאש 90
"אני צופה שהשגרירות תועתק לירושלים. האמירה המדהימה שההתנחלויות לא מכשול לשלום והשינוי הצפוי בהסכם הגרעין עם איראן זה דברים חשובים מאד ודרמתיים".

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, שוחח הבוקר בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת בצלאל קאהן ב"קול חי" על נקודת מבטו באשר לנשיא הנבחר טראמפ, הנשא היוצא אובמה ודעתו על מתווה הכותל וההשפעה של הזרמים הרפורמים והקונסרביטיבים על מדינת ישראל.

בתחילה נשאל אקוניס האם הוא נרתע מהפרסומים הבוקר על הסכם בהשלום שטראמפ מתהדר שיכול להביא לאזורינו. "לא מטריד אותי שמישהו רוצה להביא שלום. אם זה היה תלוי בנו היה כבר שלום משנות ה-20 של המאה הקודמת. הבעיה לא בנו. אם הנשיא טראמפ יצליח לשכנע את הפלסטינים שהשלום טוב להם לא פחות משהוא טוב לקהילייה הבינלאומית ולישראל, הוא יצליח. הוא כבר עשה את הבלתי יאומן אולי הוא יפתיע גם אותנו"

בנוגע לדיבורים סביב העתקת השגרירות האמריקאית לירושלים אמר השר אקוניס "אני צופה שהשגרירות תועתק לירושלים. האמירה המדהימה שההתנחלויות לא מכשול לשלום והשינוי הצפוי בהסכם הגרעין עם איראן זה דברים חשובים מאד ודרמתיים. הנשיא הנוכחי אובמה נתן לנו את הסכם ה-MOU הגדול ביותר בכל הזמנים אך מצד שני גם היצר צעדינו. מה שהיה לא יהיה, אני בטוח שלא נקבל גינוי על בניה ביו"ש. זוהי הארץ שלנו. הארץ הזו היא שלנו בזכות ולא בחסד של אף אחד של שום מדינה ולא בקשקוש של אונסקו ונציגיו שלא יודעים על מה הם מדברים. אני לא מכיר מדינה שמתנצלת על בניה בארצה שלה הגיע הזמן שנפסיק את ההתנצלות. לא צריך להתנצל על בניה בשומרון, יהודה, שפלה, נגב ורמת הגולן. עם בונה בארצו, זה מה שצריך להיות".

באשר להשפעת הרפורמים על מדינת ישראל ולהפסדה של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, שלפי פרסומים שונים העיבה על מצב הרוח של הרפורמים בארה"ב, אמר השר אקוניס "אני יכול להניח שרבים מן הרפורמים הצביעו עבור הדמוקרטים כפי שעשו במשך שנים ארוכות. מרבית מהיהודים האמריקאים מצביעים בדרך כלל למועמד הדמוקרטי. אני לא מקבל, באופן גורף, את הגישה שבה הצד המפסיד חושב שהעולם נחרב. אני שומע את הבכי והנהי של גורמים באופוזיציה שלא רק שלא מקבלים את תוצאות הבחירות ב-2015 הם לא מקבלים את המהפך של "77. דיי אם נזכיר את בכיר מפלגת העבודה שאמר אז 'אם אכן אלו תוצאות הבחירות אזי אינני מקבל אותם'. אני ב-1992 הצבעתי לראשונה בחיי. הצבעתי ליכוד והליכוד הפסיד לרבין ו'העבודה'. ואני אמרתי אז, כאיש שהדמוקרטיה חשובה לו מאד מאד, אני מקבל את הכרעת העם והמנדט כעת שלכם. הצטערתי לראות את מר רבין מוביל את ישראל להסכמי אוסלו האומללים שתוצאותיהם ידועות עד היום ואני מגנה גינוי חריף. זה לא אנושי לעבור על הדיבר השישי 'לא תרצח'. רה"מ לא מחליפים בכדורים, מחליפים בקלפיות והקלפיות מכריעות. לא ה'טוויטר' ולא ה'פייסבוק' וגם לא הפגנות שהן לגיטמיות. אמנם גם אני מרבה להשתמש ברשת החברתית כמו שעושים רוב אנשי המערכות הפוליטיות בכל העולם, אבל צריך לקחת בחשבון שבחירות מוכרעות בקלפי".

באשר למתווה הכותל אמר "המתווה שאושר בממשלה הוא המתווה שחשבנו אותו למאוזן ביותר. אני בהשקפותיי יהודי קודם כל, ציוני, חילוני, אורתודוכסי. ששואלים אותי מה זה 'חילוני אורתודוכסי' אני עונה, בחתונתי, בברית של בני, בבר מצווה שתבוא עלינו לטובה בעוד כמה חודשים אני נוהג לפי ההלכות האורתודכסיות. אבל באשר למתווה, הגיעו להסכמה שאני ראיתי אותה בזמנו כהסכמה טובה ומאוזנת. זו דעתי"

האזינו:



0 תגובות